Betablokken

Fællesblog for alle Fountain Houses medlemmer og medarbejdere

At komme ufærdig ind i nuet

Af Jacob

“Hvor man dog lever miserabelt, fordi man altid kommer ufærdig ind i nu´et, ubegavet og alt for let at adsprede” (Rainar Marie Rilke)

Story of my life – der er så meget jeg ikke ved.

Jeg plejede altid at se mig som ufærdig – ikke parat
som om jeg altid kom en postgang for sent til livet.

Det er svært at være i øjenhøjde med situationen
hvad ser jeg? Ind i min egen verden eller ud i livet?
Udlever jeg min drøm eller lever jeg i drømmen om at blive færdig?

Jeg har været på tv og til min egen overraskelse syns jeg jeg ligner mig selv.
Jeg valgte at gå tv fordi jeg følte jeg kunne bidrage med noget
og fordi jeg ligeså godt kan stå ved hvem jeg er.

Man behøver nu ikke at være på tv for at se sig selv.

Bedre bare at være i hverdagen.
Det lærer man her i huset
at se sig selv og se ud i verden.
At være i øjenhøjde med situationen kræver at vi tør komme ud i verden
og lære af den.
At turde komme ufærdig ind i nu’et er en gave
vi kan give os selv.

4 comments on “At komme ufærdig ind i nuet

  1. Kennet(h)
    4. september 2013

    Jens.. Har prøvet at skrive lidt rundt via HP, bare for at se om det virker. Der er reklamer på bloggen, når du er under svar. Er det en feature eller fordi den er gratis?

    Like

  2. JBY
    5. september 2013

    Hej Kennet(h), der er reklamer på, og det er fordi den er gratis. Hvis I bliver trætte af reklamerne kan de fjernes for cirka $30/år. Det er cirka 150 kr/år. Så hvis jeres blog bliver en succes er det noget i kan overveje. Bortset fra det er der vist også reklamer på jeres Facebook side? Jeg bruger altid AdBlock plugin’et til mine browsere – så fjernes stort set alle reklamer på alle hjemmesider 🙂 – hilsen Jens

    Like

  3. Marius
    18. september 2013

    Godt skrevet, Jacob!

    Like

  4. Mogens Seider
    7. oktober 2013

    Tak til dig Jacob – stof til eftertanke

    Like

Skriv en kommentar

Information

This entry was posted on 2. september 2013 by in Debat, Kreativt & fritid.
