Betablokken

Fællesblog for alle Fountain Houses medlemmer og medarbejdere

Vi kan selv

Af Troels

Dejlig sensommer dag en lille flok er samlet med kaffe udenfor det røde hus.
Den søde Nina kommer forbi og siger ” det ser dejligt ud. Kan i ikke lave nogle bænke og noget.” Med glimt i øjet svare Mogens “I unge forventer da også at få alt lavet”
Tjae hvor mon hun får det fra.

Vel vidende at der er flere praktiske mennesker og endda en tømrer i huset.
Betalte vi os fra at lave cafeen i Fontana om, fik malet tredje sal, vi får lavet ny foldere selvom vi har super printere, masser af fingre som kan folde og finde fællesskab i en fornøjelig fredag formiddag. Vi kan lave mindre oplag, nemt at lave “nye” foldere ved at skifte billeder og farver. Vi har lavet vores foldere før så….
Så vi skal vel ha flyttefolk til at flytte bogstøtten.

Her i huset fokuserer vi på resurser har jeg hørt. I disse situationer mener jeg ikke at huset resurser er blevet udforsket
I min tid har jeg oplevet at ting er blevet gennemført fordi huset (en lille gruppe) havde sagt det. For mig er det her ikke et spørgsmål om vi kan MEN OM VI VIL
Tror umiddelbart at det at vi alle deltager i disse projekter vil skabe større fællesskab og sammentrækningskraft enhederne imellem.

Jeg er måske den eneste der tænker sådan.
Glæd mig med at komme med jeres uforbeholdne mening, helst her på bloggen.

Troels

Skriv en kommentar

Information

This entry was posted on 24. september 2013 by in Debat.
