Betablokken

Fællesblog for alle Fountain Houses medlemmer og medarbejdere

Patentdomstolen… What???

Jeg sad i går og så tv-avisen på DR, hvor de spurgte folk, hvorfor de havde stemt ja til patentdomstolen. Damen, der bliver adspurgt om hvorfor hun stemte ja til patentdomstolen, svarede:

“Ja, jeg ved jo ikke rigtig, hvad det går ud på, men de der patenter er jo ikke noget, der påvirker vores hverdag, så jeg sagde bare ja.. ”

Jeg var ved at falde ned af sofaen! Er det ikke imponerende, at man ikke har sat sig bare en lille smule ind i tingene? Eller var dette valg så uigennemskueligt, så det ikke gav nogen større mening overhovedet at prøve at følge med i debatten??

Giv gerne jeres mening til kende og skriv en kommentar.

Af Kim Simoni Gottliebsen

 

patentdomstol

One comment on “Patentdomstolen… What???

  1. Maria
    28. maj 2014

    Ift. patentdomstolen og hvad “de der patenter” egentlig går ud på, tror jeg der har været for lidt oplysning (og fokus) på, hvad det i bund og grund “betyder” – med mindre man selv har været opsøgende.

    …. Når det kommer til selve EU og hvilken indflydelse EU-Parlamentet fx har på vores hverdag, tror jeg nemt det kan virke lidt uigennemskueligt.

    (På denne side, kan man i øvrigt få en lille fornemmelse: http://www.dr.dk/nyheder/politik/ep14/euhjem#)

    Men altså! Når hende der blev interviewet var helt blank på, hvad det med patent-domstolen gik ud på, kunne hun måske have overvejet at stemme…. blankt 😉

    Like

Skriv en kommentar

Information

This entry was posted on 27. maj 2014 by in Debat.
