Betablokken

Fællesblog for alle Fountain Houses medlemmer og medarbejdere

Medlem af Fountain House udgiver digtsamling

 

Ann Marie Buch Thorgaard, medlem af Fountain House, har netop udgivet sin første digtsamling Mit livs herbarium. Betablokken har eksklusivt fået tilladelse til at bringe tre udvalgte digte fra samlingen over de næste to uger. Første digt kan læses nedenfor.

“Mit livs herbarium er en hudløs samling digte og essays i syv dele, rigt illustreret af forfatteren selv. Ann Marie Buch Thorgaard lægger ikke skjul på, at hun lider af en psykisk sygdom, der til tider gør livet mere end vanskeligt.”

I forbindelse med udgivelsen, udtaler Ann Marie Buch Thorgaard:

Den kreative rejse med Mit livs Herbarium ind i min hjertekule har været omsiggribende og ændret mig fra at være passiv til at leve et rigt og aktivt liv. Jeg har fået nye venner og samarbejdspartnere, og jeg har opnået stor anerkendelse. At skabe er for mig altafgørende for at føle mig levende. Jeg håber, min samling vil blive taget godt imod, og måske den kaninspirere nogen til at bruge den kreative side af sig selv, for det åbner muligheder i livet at tænke kreativt.

Digtsamlingen kan bl.a. anskaffes via forlagets hjemmeside:

http://forlaget.printxpress.dk

 

 

I takt

Effektivitet splintrer sjæle

Effektivitet flår drømmene itu

Tankernes værdi forplumres af tidstrommerne

Slagene lyder som et kæmpe urs støjende slag

I takt

Det er gået amok, så intet findes

Fortvivlede skuer vi udover forrevne marker

Fortvivlede over forladte skibe og hule bygninger

I takt

Hæsblæsende fortæres livet

Forkrøblede børn skal ligne voksne

Mannequiner som dukkelignende giner

I takt

Viden sluges, vi æder hinanden.

Er blevet åndelige kannibaler

Spiser hinandens ord og tanker

Har glemt at opfinde. Har glemt sammenhænge.

I takt

Historieløse. Frit svævende leddeløse kroppe uden fodfæste

Opsvulmede ansigter på tændstiklignende halse

Ikke plads til følelserne, ikke plads til at mærke andre

Historiefortabte, fremtiden uden nødvendige visioner.

I takt

One comment on “Medlem af Fountain House udgiver digtsamling

  1. John Michael Poulsen
    24. juli 2014

    Hej Anne Marie.

    Tillykke. Det er fantastisk at læse og jeg klapper i mine små hænder.

    At gå fra hvor du var, en drøm, og til at realisere denne drøm er et umådeligt stort skridt. Der er mange små digtere in spe, som aldrig kommer gennem nåleøjet.

    Så tillykke, det er fandeme flot.

    Jeg vil selvfølgelig straks købe din digtsamling. 🙂

    Kh Michael

    Like

Skriv en kommentar

Information

This entry was posted on 23. juli 2014 by in Ikke kategoriseret, Sker & sket i Fountain House.
