Betablokken

Fællesblog for alle Fountain Houses medlemmer og medarbejdere

Udvalgte digte fra digtsamlingen: Kunstigstensen

1.

de siger at det er smukt
når linedanseren falder

en tynd rød tråd
samlet i en sløjfe

de bider og flår
til der kun er knogler

de siger at det er smukt
når linjen knækker

 

2.

jeg sidder og stirrer

stirrer ud på tomheden

jeg sidder og tænker

tænker tomme tanker

jeg sidder og græder

græder for mig selv

 

jeg sidder og snakker

snakker ud til tomheden

jeg sidder og ler

ler af mine tomme tanker

jeg sidder og dør

dør for mig selv

 

3.

falder i søvn

i nat skal jeg dø

i morgen skal jeg fødes
min krop er spærret

kan ikke komme fri

fra mine sindslidende tanker

 

vågner op

fri til at flyve

dømt til at falde

 

mareridtet er ikke døden

men frygten

for at leve

 

4.
det kan være sværere at finde hjem end at finde ud, når ens viden ekspanderer
og alting eksploderer
det kan være sværere at give slip end at holde om, når ens forstand ikke kan se
hvad hænderne kærtegner
det kan være sværere at glemme end at huske, når verden smuldrer og man står
foran sin dør

 

Udvalgte digte af Michael Slott

Alle rettigheder tilhører Michael Slott

 

 

 

 

Skriv en kommentar

Information

This entry was posted on 23. februar 2015 by in Kreativt & fritid, Psykiatri & recovery.
