Betablokken

Fællesblog for alle Fountain Houses medlemmer og medarbejdere

Tanker fra et fællesmøde

I mandags var jeg til husets femte fællesmøde, og det var en rigtig dejlig oplevelse. Nu har jeg selv en personlig interesse, da jeg har været med til at lave skelettet til fællesmødet, som erstatter vores tidligere hus- og planmøder. Min oplevelse i processen med at udvikle den nye mødeform er helt klart, at folk vil denne model, og jeg er glad for, at der er plads til, at den løbende tilpasses. Det vigtigste ved vores nye fællesmøde er efter min mening, at det er fællesskabet, som skal bestemme.

Det bedste ved mødet i mandags for mig var da et medlem i huset spurgte til husets svære økonomi. Ledelsen var desværre ikke til stede, da de har nok at se til, og kunne derfor ikke svare. Men det er vigtig at se, at en person, som ikke på nogen måde skjuler, at han har problemer, er interesseret  i vores økonomi. For mig viser det bare, at at alle ligegyldigt deres udfordringer gerne vil yde det, de kan. Udover det fulgte mødet den planlagte procedure – ikke uden problemer, men det er jo også nyt for os.

Som jeg  ser det, har har fællesmødets struktur fat i noget godt for huset fremtid. Jeg håber at se flere og flere medlemmer til vores fremtidige fællesmøder, da det for mig er vigtigt, at fællesskabet bestemmer.


Af Troels

Communityjpg-e1354017143369

Skriv en kommentar

Information

This entry was posted on 12. marts 2015 by in Debat, Sker & sket i Fountain House.
