Betablokken

Fællesblog for alle Fountain Houses medlemmer og medarbejdere

Der er noget i luften…

Der er noget i luften, som den gamle fine julesang siger, og dette noget er foråret, som er kommet over det danske land, og med denne årstid følger der en masse ting, og en af dem er duftene.

En af de dufte, som fortæller mig, at det er forår, er duften af nyslået græs. Den duft er til at blive glad i låget af. Det er sådan en frodig duft, som fortæller, at nyt liv tager sin begyndelse.

Udover duften af græs er der også alle de mange blomster. Vintergækkens blide og alligevel kraftige duft, og duften i luften af grønt og spirende liv, duften af træernes ny-udsprungne blade, duften af påskeliljer er en rigtig forårsduft – meget fyldig og parfumeret duft. Pinseliljernes noget blidere og sarte duft, Mælkebøtternes bitre duft, og den ubestemmelige duft af forskellige blomster som fylder luften med en krydret og kraftfuld duft.

mælkebøtte-300x200

 

Rosernes meget fine duft, som gør mig helt rolig. Æble og kirsebærblomsternes næsten umærkelige duft. Duften af våde blomster kan virke næsten helt berusende på mig, og duften af jorden og træerne, når det regner, er også en duft, som jeg holder meget af.

Der er så mange rare dufte, som det er svært for mig at få sat ord på, og få forklaret.
Der er den helt specielle duft af naturen, som indeholder alle dufte på en gang.

Der er en ganske særlig duft, som jeg har glemt, det er syrenernes sødmefyldte og fine duft, som virkelig også er forår for mig.

syrener

 

 

 

Gå ud, og mærk foråret, luk øjnene for en stund, træk vejret dybt gennem næsen og prøv så at fornemme alle de mange dufte, og se så om de gør jer lige så lykkelig, som jeg er.

 

God duftedag!

 

Af Katja

 

betablokkentemaMAJ

Skriv en kommentar

Information

This entry was posted on 27. maj 2015 by in Artikler, Kreativt & fritid, Sker & sket i Fountain House.
