Betablokken

Fællesblog for alle Fountain Houses medlemmer og medarbejdere

Kunsten at elske Inger Støjberg

Vi lever i en verden, hvor det er legalt at sige hvad som helst, om hvem som helst vi ikke bryder os om.
Vi lever også i en verden, hvor mange føler sig udenfor af den ene eller anden grund. Måske er du psykisk syg eller arbejdsløs. Måske har du en anden hudfarve, nationalitet eller religion. Eller også har du bare en anden mening end alle mulige andre.

Den moderne verden har gjort det nemt og uforpligtende at rende med på den seneste nye dille og gøre ligesom alle andre, uanset om det, andre gør, er en god ide eller ej. Det lader til, at den seneste trend blandt både politikere og befolkningen som sådan enten, er at vende sig mod udsatte befolkningsgrupper eller at vende sig mod dem, som vender sig mod de udsatte og svage i samfundet.
Mennesker, der ønsker magt over andre, lever af andre menneskers frygt, og mennesker, der er magtesløse, vil på et eller andet tidspunkt vende deres frygt til nyttesløs vrede og aggression mod de, som har magt.
Det er sådan en borgerkrig starter, hvis nogen skulle være i tvivl. Den eneste løsning er, at tilgive de mennesker der gør, er eller siger noget, du ikke bryder dig om.
Start med at tilgive dig selv, selvom det er det sværeste sted at starte. I stedet for at vende dig mod det, du ikke bryder dig om, så lær at elske det. Inger Støjberg har også brug for kærlighed. Hvem ved, måske er grunden til, at hun siger og gør som hun gør, at hun selv har fået for lidt kærlighed en gang for lang tid siden?
Verden i dag ser skidt ud, fordi vi tror, at det er bedre at vende sig imod det, vi ikke ønsker fremfor at lære at tage imod det, vi egentlig har brug for: Kærlighed.
Hvis der er nogen du ikke bryder dig om eller måske ligefrem hader, så skriv et kærlighedsdigt eller brev til vedkommende. Eller endnu bedre: Skriv et kærlighedsdigt eller brev til dig selv og skriv bagefter et til alle andre, du heller ikke bryder dig om. Send brevene afsted til rette modtager og se så hvad der sker!

 

Af Jens

 

 

kærlighed

2 comments on “Kunsten at elske Inger Støjberg

  1. Mogens
    17. august 2015

    Kære Jens
    Sikke et råd – jeg har virkeligt søgt efter en vej hvor jeg kunne finde noget godt at sige og tænke om den kvinde
    tak nu prøver jeg

    Like

  2. Marijanne Bager
    17. august 2015

    Hej Jens Tak for dit råd. Det er altid rart at blive mindet om, at man løser og forstår mange ting bedre, hvis det kommer et kærligt sted fra inde i en selv. Min erfaring er, at de mennesker der irretere mig mest, de mennesker jeg er bange for og de mennesker jeg slet ikke forstår – Er de mennesker jeg lære mest af omkring mig selv, hvilket jo i sidste ende er en gave for mig (selvom det ikke altid føles sådan i nuet). Så jeg vil gerne støtte op omkring at finde det kærlige sted inde i en selv der kan give kærlighed til sig selv og andre og øve sig i at tilgive/give slip. Sig det med kærlighed – det virker, det virker, det virker…………………………………………

    Like

Skriv en kommentar

Information

This entry was posted on 17. august 2015 by in Artikler, Debat, Kreativt & fritid.
