Betablokken

Fællesblog for alle Fountain Houses medlemmer og medarbejdere

Marsvin genfortolker dansk sangskat

Da marsvinene Nanna og Pissegul optrådte med deres band Guinea Pig Slaugther House ved CopenHell i 2013, var det en stor succes. Siden er de modnet som kunstnere og er begyndt at spille covernumre af gamle, danske sange og viser. Derfor gravede de fornyligt ned i den sorte, danske muld, hvor de fandt kisten med den danske sangskat. Den har de plyndret for alt af guld og ædelstene, og her er nogle de smukkeste smykker, de fandt:

Jeg er Havren. Jeg har Bjælder paa,
mer end tyve, tror jeg, paa hvert Straa.
Bonden kalder dem for mine Fold.
Gud velsigne ham, den Bondeknold!

Og her er endnu et hit:

Hvor Skoven dog er frisk og stor, kukkuk!
mærker der, og Jordbær groer, kukkuk!
I Træets Bark er Mærke sat,
Der fik jeg Kys en maaneklar Nat,
Kukkuk! faldera! kukkuk!
I Maaneskin er smukt at gaae

Af Niels

10462917_10153269534437685_6804821466005199096_n

Skriv en kommentar

Information

This entry was posted on 27. oktober 2015 by in Artikler, Debat, Kreativt & fritid.
