Betablokken

Fællesblog for alle Fountain Houses medlemmer og medarbejdere

En fortabt kærlighed og et hjertebarn

Syv år, syv år! skulle der gå, før min dagligdag blev nogenlunde normal igen. Jeg blev ramt af en ordentlig omgang kærligheds-kulder, og det føles ligesom den første gang, jeg landede min første selvstændige “salto”. At blive afvist af sit livs kærlighed derimod, mindede om dengang “saltoen” skulle indlæres – De følelsesmæssige knubs som følge af fortabt kærlighed fra den smukkeste skabning på Jorden, sparkede mig mildest talt tilbage til bronzealderen. Og i en verden præget af paleokost og kettlebells, så udsigten til heling træg ud.

cover21

 

Hun fortalte mig om gadekultur, hun viste mig sin kunstneriske side, og vi delte en passion sammen. Hun gav mig opmærksomhed, da jeg mest havde brug for det, og for dét gjorde jeg, alt hvad jeg kunne for at imponere hende og være i nærheden af hende. Det er egentlig meget spøjst, man vokser op, møder den rette, deler interesser sammen, men omstændighederne ville noget andet, og man bliver tvunget ud i to modstridende retninger, hvor det er svært at genfinde en fælles ståplads. Nu går jeg forbi hende i ny og næ, og hun er gået videre med sit liv, en ny fyr, og et barn.

Jeg er glad på hendes vegne, men at vide at jeg ikke er en del af hendes liv mere, gør mig jaloux, gnaven og bitter indeni – “kvaliteter” som jeg helst ville være foruden. Samtidig er der også den side af mig, der håber på, at hun er “babysitter”, og at jeg stadigvæk har en chance hos hende.

Vores fælles forkærlighed for gadekulturen er der stadigvæk, så mon ikke vi kan enes om et følelsesmæssigt forlig for hjertebarnets skyld?

 

Af Richard

 

 

realtioner

One comment on “En fortabt kærlighed og et hjertebarn

  1. Mogens
    13. november 2015

    Livet er ikke for de bøjede, tak for følsom refleksion og held og lykke i gadekulturen – der mødes mennesker.

    Like

Skriv en kommentar

Information

This entry was posted on 13. november 2015 by in Artikler, Ikke kategoriseret, Kreativt & fritid.
