Betablokken

Fællesblog for alle Fountain Houses medlemmer og medarbejdere

Katjas taknemmelighed

Der er mange ting i min hverdag, som jeg er taknemmelig for. At jeg har gode venner omkring mig, personale på mit bosted der vil støtte og hjælpe til hver en tid, søde medbeboere, som selv kender til at have det psykisk svært. Alt det er jeg dybt taknemmelig for.

Der er dog en ganske særlig ting, som betyder rigtig meget for mig, og som jeg er særligt taknemmelig for, det er, at jeg i dag er kommet så langt, at jeg ikke længere er selvskadende. Det har dog krævet sine kampe, da jeg stadig døjer med den voldsomme trang, der ind i mellem er rigtig svær for mig at rumme. Noget at det, der har ført mig til, hvor jeg er i dag, er, at jeg i 2012 flyttede ind på mit bosted Nettet II, hvor der er personale, som møder mig lige der, hvor jeg er, og ikke bebrejdede mig den gang jeg faldt i og var selvskadende.

Tværtimod har de støttet mig, snakket med mig, når det hele faldt mig svært, og ikke mindst givet mig strategier som jeg kan bruge i stedet for selvskade.
De har troet på mig, når jeg ikke selv gjorde det, givet mig styrke, når jeg følte mig allermest svag. Så dem er jeg taknemmelig for at have lært at kende. Uden deres hjælp var jeg ikke nået dertil, hvor jeg er i dag. Og heller ikke uden mine venners hjælp, så der skal også lyde et stort tak til dem.

thank-you-text

Egentlig skal jeg give en lige så stort tak til mig selv, fordi jeg fandt viljen og stædigheden, når trangen fyldte for mig, og det holdt mig oppe, at jeg ikke havde skadet mig selv i så lang tid. Da det var værst tog jeg en time ad gangen, da det blev bedre, var det dage ad gangen, og til sidst blev det måneder og år der gik. Hvert år den 19. februar er min store mærkedag, for så har jeg klaret endnu et år på min vej ud af selvskaden. I år er jeg oppe på tre år uden selvskade, og lige præcis det er jeg virkelig taknemmelig for.

 

Af Katja

Betablokkens sommertema: Hit med din taknemmelighed!
Send os gerne et par linjer om, hvad du er taknemmelig for og medsend gerne et billede eller en tegning, der illustrerer det. Så bliver du publiceret på vores blog i løbet af sommeren.

Mail til: redaktionen@int.fountain-house.dk 

 

Skriv en kommentar

Information

This entry was posted on 27. juni 2016 by in Kreativt & fritid, Psykiatri & recovery, Sker & sket i Fountain House.
